Borta bra men hemma bäst

Så var jag och min son hemma från en härlig men intensiv Stockholmsresa. Det som jag oroade mig mest för, nämligen att hitta gick hur bra som helst. Jag tror det var för att jag hade förberett mig och tittat på karta med bilder hur det ser ut i verkligheten, så att jag hade riktmärken. som gjorde att det gick så otroligt bra.
Lördagen bjöd dessutom på ett underbart vårväder med sol och värme. Så timmarna på Skansen bland alla gulliga och mindre gulliga djur och vackra vårblommor gav en liten energi boost. Sengångare och lemurer var mina stora favoriter där. Sengångarna för deras sätta att ta det så otroligt lugnt och livet ordnar sig ändå och lemurerna för deras gemenskap i gruppen och hur de verkar njuta av livet.
 
 
 
Så gick vi längs Drottninggatan för att titta i affärer och gick förbi där terrorattentatet ägt rum. Det gav en obehaglig känsla just på den platsen. Drottninggatan som jag tidigare tyckte var så stor och trygg, kändes plötsligt som en liten gränd fylld med oro. Jag tänkte att vilken otrolig tur eller hur man ska uttrycka sig att inte fler människor omkom eller blev skadade. Det fick mig verkligen att känna hur viktig det är att leva här och nu och att det är det enda vi har.
 
 
 
Det jag kan konstatera är att vara i en storstad är intensivt. Högt tempo och så många människor så jag blev rätt slut av det. Så det var verkligen skönt att komma hem till min man och dotter, få deras kramar. Bli bjuden på kakor som dottern bakat och så bara mysa med dem. Borta bra men hemma bäst ♥!
 

Kommentera här: