Intressant tanke

Läste igår en artikel i tidningen Nära om en kvinna som kommit över sin cellskräck med hjälp av  mindfulness övningar. Nu är hon utbildad mindfulness instruktör.  Det jag fastnade för i artikeln var att hon menade att man ska inte sträva efter att ha balans i livet hela tiden. För livet förändras ständigt så det är egentligen omöjligt att skapa balans. Det som är viktigt är att finna saker som ger en styrka och tillfällen till återhämtning. Det är då vi klarar av att gå igenom de svårigheter vi möter.
Vad konstigt det är för det är inte första gången som jag läser eller hör detta.  Men just den här gången så bara föll det på plats.  Det är ju det som är mitt uppdrag.  Att skapa tillfällen där jag kan samla styrka och få återhämtning.
En härlig tanke i mitt just nu rätt så tomma huvud :).
 
 
1 Corina:

skriven

Att konstant ha balans i livet är nog väldigt svårt, näst intill omöjligt som sagt. Allt går ju i vågor genom livet. Och jag kan verkligen hålla med om att man kan inte ha det målet att alltid ha balans....att hitta sin styrka på olika sätt så man klarar livets olika akter låter i mina ögon som det bästa :)

Kommentera här: