Känner mig lite låg

Ibland blir jag så otroligt less på att inte ha tillräckligt med energi.  Energi till att klara det mest basala som att sköta sina barn,  hushåll och jobbet.  Jag har ju en man som hjälper mig,  så jag jobbar inte ihjäl mig direkt. Ändå så kan jag i perioder bli så in i bomben trött. 
Idag och just nu är jag så där otroligt trött. 
Jag har verkligen inte höga krav på ett suprrvälstädat hem. Utan vore överlycklig om energin räckte till städning en gång/vecka och ork till att stoppa in kläder i garderoben. 
När jag är så här förlamande trött så finns det några ställen som jag önskar att jag befann mig på. Det är ställen som ställer väldigt lite krav och som ger mig styrka.  Det är vår stuga i Dikanäs,  badudden, strax utanför Dikanäs. Sedan släktstugan som ligger på ön Bremön några mil utanför Sundsvall. Så finns det ett vackert ställe vid Piparbölesjön som bara ligger nån mil från där jag bor.  Jag tror att det är superviktigt att man har dessa ställen man kan åka till antingen på riktigt eller i tanken.  Ställen som ger en kraft - energi och där man kan känna lugn & ro. Jag känner mig tyvärr down idag.  Men jag tänker att det är viktigt att våga känna såna känslor också.  För att sedan verkligen kunna känna lycka & glädje då det vänder.
 

Kommentera här: