Stockholmsresa

På fredag kväll ska jag och min son som är 12 år åka till Stockholm. Vi ska bo hos en av mina storasystrar. Det vi har planerat är ett besök på Skansen, sedan kommer vi att ta helgen som den kommer. Det ska bli mysigt :).
Jag brukar alltid ha lite resfeber när jag ska iväg med flyg, buss eller tåg  (även då andra ur familjen ska iväg).
Som nu ska vi åka flyg och då vill jag vara på flygplatsen i god tid.  Jag skulle aldrig kunna checka in i sista minuten. 
Dåligt lokalsinne har jag också så att hitta i Stockholm är inte alltid så lätt.  Jag vill gärna ha riktmärken i form av byggnader jag känner igen och parker mm.
Sedan jag har varit sjukskriven så har det här blivit värre. 
Jag gruvar mig för att hitta från cityterminalen till där min syster bor. Det är ingen svår väg och delar av den har jag gått, men det var ett tag sedan. 
Så nu har det varit mycket förberedelser inför detta.  Jag har tittat på Eniros gatubilder för att se hur det ser ut. Sedan har min dotter visat mig hur det fungerar med gps på Google. Hon lär nog få visa mig igen :).
Jag lär känna mig riktigt stolt då jag hittat till min syster :).
 
 
1 Corina Selberg:

skriven

Kommer att gå hur bra som helst är jag övertygad om !

Kommentera här: